Lagiewnicka

Coraz bliżej do remontu Łagiewnickiej. Właśnie ruszył przetarg

Mieszkańcy Świętochłowic na remont ulicy Łagiewnickiej czekają już kilkanaście lat. Wcześniej były tylko obietnice, dziś coraz bliżej do rozpoczęcia inwestycji, bo ruszyło już postępowanie przetargowe.

Ta ulica jest utrapieniem kierowców i skazą na całej dzielnicy - można by powiedzieć. Dlatego remont był tak bardzo przez mieszkańców oczekiwany. Przed nami jedna z najpoważniejszych robót drogowych w Świętochłowicach i zadanie, które ma podnieść prestiż dzielnicy oraz doprowadzić do jej rozwoju. We wtorek 10 marca ruszył przetarg na przebudowę i to od razu na całej długości - od Lipin do granicy z Bytomiem. Będzie to wspólna inwestycja Tramwajów Śląskich i Miasta Świętochłowice.

– Na taką informację mieszkańcy Chropaczowa czekali od lat! Kompleksowa przebudowa całej ulicy Łagiewnickiej to największa inwestycja miejska ostatnich kilkunastu lat. Jestem dobrej myśli, że szybko przejdziemy kolejne fazy przetargu i realizacji tej inwestycji, tak samo jak miało to miejsce z remediacją stawu Kalina – powiedział Daniel Beger, prezydent Świętochłowic.

Przebudowa torowiska tramwajowego obejmuje 2500 m jednotorowej linii tramwajowej. Przystanek Chropaczów Lampego otrzyma formę przystanku wiedeńskiego. Na wysokości ul. Wiechaczka powstanie nowy przystanek. W ramach prac zostanie wybudowana linia dwutorowa na odcinku od. ul Górnej do ul. Sportowej wbudowana w jezdnię w technologii prefabrykowanych płyt żelbetowych, z zastosowaniem wkładek wibroizolacyjnych. Na pozostałych odcinkach torowisko dwutorowe będzie wydzielone z jezdni.

Po stronie Tramwajów Śląskich zadanie obejmie budowę i przebudowę peronów przystankowych,budowę odwodnienia torowiska, przebudowę trakcji tramwajowej oraz montaż słupów trakcyjnych. Po stronie Gminy Świętochłowice zadanie obejmie rozbudowę ulicy, przebudowę wlotów do ul. Łagiewnickiej, przebudowę sygnalizacji świetlnych, budowę zatok autobusowych, budowę miejsc postojowych, budowę i przebudowę chodników, ścieżkę rowerową oraz zabezpieczenie kolizyjnych sieci uzbrojenia terenu.

czytaj dyskusję

Polecamy: