Ciemność na ulicach Świętochłowic. Ludzie piszą na Facebooku, zamiast zgłaszać awarię

Ciemnosc

Od 2 dni w części centrum Świętochłowic nie działa uliczne oświetlenie. Chodzi m.in. o fragment ul. Katowickiej, ul. Cmentarną, Polaka i M.D. Hofmann. Wieczorem jest tam ciemno i ludzie boją się przechodzić. A więc należało jak najszybciej zgłosić taką awarię.

O tej sprawie dowiedzieliśmy się z postu, jaki wczoraj na naszej grupie "Świętochłowice" na portalu Facebook napisała jedna z mieszkanek naszego miasta. Okazuje się, że od 2 dni w godzinach wieczornych nie działa tam uliczne oświetlenie, jednak mieszkańcy zamiast reagować i zgłosić tą awarię, wolą rozpisywać się o tym i żalić się na Facebooku. Portal społecznościowy jest oczywiście dobrym miejscem na przekazywanie takich informacji, lecz samo pisanie sprawy nie załatwi. Autorka posta postanowiła więc sprawdzić w firmie Tauron Dystrybucja S.A. czy awaria jest zgłoszona i usuwana.

W trakcie rozmowy z Pogotowiem Energetycznym okazało się jednak, że jest pierwszą osobą, która tego zgłoszenia dokonuje. Nikt inny - mimo faktu, że awaria trwała już od dnia poprzedniego, tego nie zrobił. Wynika więc z tego, że albo nie ma wśród społeczeństwa świadomości, w jaki sposób należy się zachowywać w takich sytuacjach, albo wręcz jesteśmy już jako społeczność tak leniwi, że zamiast wykonać jeden telefon i zgłosić sytuację, wolimy pożalić się nad sprawą na Facebooku, licząc, że ktoś przeczytając te żale - w końcu zareaguje. I tak się właśnie stało w dniu wczorajszym. Zgłoszenie awarii zostało finalnie przyjęte dopiero w czwartek wieczorem i sprawa jest w toku.

Pamiętajmy, że zapewnienie ciągłości oświetlenia ulicznego w godzinach wieczornych i nocnych jest związane przede wszystkim z bezpieczeństwem mieszkańców, czyli nas samych. Dotyczy to w dużym stopniu także kierowców prowadzących pojazdy mechaniczne. W naszym interesie jest więc reagować od razu, a nie czekać, aż ktoś to za nas zrobi, zwłaszcza, że takie awarie niekoniecznie są usuwane "od ręki".

W zawieranych umowach z poszczególnymi miastami Tauron Dystrybucja S.A. zobowiązuje się do usuwania zgłoszonych niesprawności i uszkodzeń urządzeń oświetlenia w terminach wynoszących najczęściej 48 godzin od zgłoszenia. Jeżeli zgłoszenie zostanie dokonane w dzień wolny od pracy lub dzień poprzedzający bezpośrednio dzień wolny od pracy, to termin liczony będzie od początku pierwszego dnia roboczego po dniu wolnym od pracy. A więc czym szybciej zgłosimy, tym szybciej naprawią.

W jaki sposób można zgłosić awarię oświetlenia ulicznego?

  • poprzez specjalny formularz na stronie Tauron Dystrybucja
  • telefonicznie - dzwoniąc na nr Pogotowia Energetycznego - 991

Warto także wcześniej zapoznać się z informacją o wyłączeniach, która dostępna jest pod nr tel.: 32 303 09 91. Może się bowiem okazać, że chwilowy brak oświetlenia w danym miejscu to zaplanowane działanie ze strony samego Tauronu (np. wymiana urządzeń).

Fot. FB (zdjęcia zostały opublikowane za zgodą autora)

czytaj więcej:

Dts

Tak zmieni się DTŚ i dojazd do Lipin. Zobacz specjalne wideo

Senior

Kolejne rządowe pieniądze dla Świętochłowic. To...

Uroczysko

Wielkie sprzątanie Uroczyska. To miejsce może...

Pies

Zwierzęta na służbie. Nowa ustawa zapewni im...

Schron

Schron bojowy w Świętochłowicach wpisany do...

Klatka

W Świętochłowicach ruszają remonty klatek...

Lipinka

W Świętochłowicach powstanie nowy zespół...