Remont torowiska linii 11 w Świętochłowicach. Zobacz wideo z postępów prac

W Świętochłowicach od ponad roku trwa wymiana torowiska linii tramwajowej nr 11. Prace prowadzone są całościowo na długości od Chebzia, aż do końca ulicy 3 maja w Chorzowie, biegnąc przez Lipiny i Piaśniki. W sieci pojawił się ciekawy film pokazujący postępy tych prac m.in. na terenie naszego miasta, czyli na całej długości ulicy Chorzowskiej.

Remont linii tramwajowej nr 11 w Świętochłowicach

W prawie 8-minutowym materiale wideo widzimy aktualny stan prac podczas tej inwestycji na terenie miasta Świętochłowice. Został opublikowany na portalu Youtube przez użytkownika Artur Grynberg. Autor filmu zadał sobie trud, aby uwiecznić postępy tego remontu, dzięki temu nie wychodząc z domu, może te postępy obejrzeć każdy z mieszkańców naszego miasta.

Zgodnie z planem, ten remont powinien zakończyć się w połowie lipca tego roku, jednak oglądając te kadry, raczej można się liczyć z tym, iż nie zakończy się w terminie. Umowę podpisano w połowie marca 2020 roku, a zgodnie z nią - czas na wykonanie prac wynosił 16 miesięcy. Podobnie planowano termin w Chorzowie, ale tam - jak pisaliśmy już wcześniej tutaj wiadomo, że termin zakończenia się opóźni. Czy podobnie będzie w Świętochłowicach - na razie nie wiemy tego na pewno, lecz z nieoficjalnych informacji "krążących w obiegu" wynika, że prawdopodobny i realny termin zakończenia prac w Świętochłowicach to może być nawet I kwartał 2022 roku.

Nowa linia tramwajowa w Świętochłowicach to kontynuacja toczący się prac wzdłuż ul. 3 Maja w Chorzowie. W miejscu wyeksploatowanego odcinka jednotorowego wzdłuż ulicy Chorzowskiej w Świętochłowicach powstanie nowa dwutorowa linia tramwajowa. Prace rozpoczęły się w Świętochłowicach wiosną 2020 roku.

Koszt tego remontu jest wysoki. To niemal 30 milionów złotych. Przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną obejmuje 2,5-kilometrowy odcinek od ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej do skrzyżowania ul. Chorzowskiej z ul. Bytomską w Świętochłowicach. Wykonawcą jest konsorcjum firm SPEC BRUK, SPAW-TOR i PROGREG. Inwestorem są Tramwaje Śląskie.